جستجو
گروه آتی

پنجمین دوره DMAN آلمان

پنجمین دوره DMAN آلمان

زمان همایش

1 و 2 مرداد 1398

10 الی 17

مکان برگزاری

موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

تهران- شرق میدان فردوسی- خیابان شهید موسوی- پلاک 36

برگزاری “پنجمین  دوره DMAN آلمان” مورخ 1 و 2 مرداد ماه 1398 با حضور اساتید برجسته آلمانی با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (با همکاری عصر گفتگوی قلم)

پنجمین دوره آموزشی مدیریت کسب و کار برگزار شد

شرکتهای ایرانی پتانسیل نقش آفرینی در فضای بین‌المللی را دارند

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری عصر گفتگوی قلم، ششمین دوره آموزشی مدیریت کسب و کار با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و آکادمی DMAN آلمان با حضور Dr.Klaus.Peter مدرس آلمانی و  Mr.Paul.Arthur Luzuمدرس فرانسوی همچنین «مینا علاوش» مدیر آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران روزهای 1و2 مرداد ماه 1398 در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

مینا علاوش»مدیر آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران پیرامون برگزاری این دوره آموزشی گفت: تلاش کردیم تا با دعوت از اساتید کارشناسان اقتصادی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور را با توجه به تحریم‌های تحمیلی با روش های کاربردی و انتقال تجربه برای حضور در بازارهای بین المللی آماده کنیم.

وی عنوان کرد:  این دوره بیش از 100فعال اقتصادی در حوزه های تولیدی و خدماتی حضور دارند تا بتوانند خود را از بازارهای رقابتی که تحت تأثیر تحریم‌ها هستند به بازارهای کم رقابت اما پرنفوذ نزدیک کنند.

در بخش دیگر Dr.Klaus.Peter مدرس آلمانی پیرامون بازار رقابتی در اقیانوس آبی گفت: اقیانوس آبی در فرانسه پایه گذاری شده است که درباره استراتژی‌های مختلف صحبت می کند اینکه چگونه فعالیت های متفاوت را انجام دهیم.

وی افزود: اقیانوس آبی مثال یک جزیره ای است که هنوز بکر و دست نخورده، کسی به آن دست نزدیک نشده است شما به راحتی می توانید در آن شنا کنید. اما در اقیانوس قرمز فضای برای شنا کردن نیست ،همه حال رقابت با هم از یکدیگر هستند و به هم فشار می‌آورند که فقط خودشان شناخته شوند و آرامشی وجود ندارد.

مدرس آلمانی توضیح داد: شما در بازار اقیانوس آبی به راحتی می توانید فعالیت داشته باشید و محصولات خود را به خوبی معرفی کنید، ایده های جدید را به راحتی وارد بازار کنید البته در اقیانوس آبی تمرکز بر روی مشتری بسیار اهمیت دارد و این تمرکز یک پیش نیاز است .

در بخشی از این دوره آموزشی Dr.Klaus.Peter مدرس آلمانی پیرامون خطوط هوایی و یک شرکت در آلمان صحبت کرد و گفت:در خطوط هوایی آلمان متفاوت زیادی نیست اغلب خدمات مشابه دارند ،فضای استراحت و صندلی از اهمیت کمتری برخوردار است اما رفتار دوستانه  وتنوع تعداد پرواز‌ها اهمیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد:یک شرکت در آلمان برای  کارمندان خود باشگاه ورزشی در نظر گرفته که مطلوبیت فضا و تجهیزات دارد اما اکثر خانمها دوست دارند به باشگاهی بروند که آقایان هم هستند و باید بگوییم تفکر اولین باشگاه در این شرکت از استراتژی اقیانوس آبی تبعیت می کند امادر ادامه مسیر به خاطر رقبای زیاد به اقیانوس قرمز تبدیل شد .

مدرس آلمانی توضیح داد: برای ایده های نو سعی کنید در یک گروه قرار بگیرید، دوم اینکه  برنامه خود را تحلیل کنید، سپس می توان نیاز مشتری و بازار هدف را کشف کرد و در نهایت نتایج را ارائه دهیم و در بخش نهایی و اعلام نتیجه کاربردی و کارآمد بودن برنامه و ایده خود را کاملا حس می کنید.

Dr.Klaus.Peter مدرس آلمانی درباره تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران گفت: فعالان و تولید کنندگان اقتصادی ایران قطعا می‌توانند در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند ،چرا که مشتری مداری در ایران مورد توجه قرار می‌گیرد و تنها مشکلی که می‌توانم بگویم این است حضورشان در بازارهای جهانی  کمرنگ است.

وی افزود: شرکتهای ایرانی پتانسیل نقش آفرینی در فضای بین‌المللی را دارند. رقابت با شرکت و محصولات مختلف وجود دارد و همه می خواهند خودشان را ثابت کند باید سعی کنید در تولیدات محصولات بهتر موفق باشید.

Dr.Klaus.Peter مدرس آلمانی با اشاره به تحریم های ایران عنوان کرد: من اعتقاد دارم تحریم‌ها برای هیچ کشوری منطقی نیست و نباید کشوری تحت فشار تحریم باشد. مردم ایران می توانند با خلاقیت خود دربازارهای جهانی با محصولات خارجی رقابت کنند.

وی تصریح کرد. مردم کشورهای دیگر درباره محصولات ایران اطلاعاتی دقیق ندارند،تنها زعفران و پسته شناخته شده است، باید تولیدکنندگان ایرانی بقیه محصولات را در بازارهای جهانی معرفی کنند.

در روز دوم دوره آموزشی مدیریت کسب و کار Mr.Paul.Arthur Luzu مدرس فرانسوی درباره موضوعاتی همچون: ارزیابی خطرات و اثرات تحریم‌ها به طور مستقیم، ارائه شرکت های خصوصی مجاز و غیر مجاز، آشنایی با ابزارهای مورد نیاز اعتبارات طرفین در تعاملات تجاری بین المللی، ارزیابی خطرات واثرات منفی تحریم ها به طور غیرمستقیم، بررسی و آشنایی با سیستم های بانکی جهانی از مبادله تا انتقال پول، سازماندهی و مراحل حمل و نقل، محصولات قابل تعامل با وجود اتخاذ تطبیق با قوانین اروپایی ،چگونگی باز کردن حساب بانکی تجاری و پیامدهای غیرمستقیم عمومی تحریم‌هادر حفظ اعتماد شرکت‌های خارجی سخنرانی داشت.

در بخشی از نشست، مدیران شرکت های داخلی، طرح های خود با شرکت های مختلف را به Dr.Klaus.Peter مدرس آلمانی و Mr.Paul.Arthur Luzuمدرس فرانسوی  ارائه دادند.

در پایان نشست شرکت کنندگان دوره آموزشی مدرک حضور بین المللی را دریافت کردند.

گفتنی است: آکادمیDMAN-آلمان به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین مدارس آکادمیک حوزه مدیریت در تهران به حساب می آید.

سخنرانان همایش

1
   Dr.Klaus.Peter / مدرس دانشگاه دمن آلمان  
2
   Mr.Paul.Arthur Luzu / مدرس فرانسوی   
3
  سرکارخانم مینا علاوش / مدیر آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران   

ارسال نظر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

فقط افرادی که در این همایش شرکت کرده و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این همایش دیدگاه(نظر) ارسال کنند.