جستجو
گروه آتی

چت جی پی تی – Chat GPT

Chat_GPT

Chat GPT چیست:  یک سیستم تولید خودکار ربات چت هوش مصنوعی است که توسط Open AI برای مراقبت از مشتریان آنلاین ایجاد شده است. این یک چت مولد از پیش آموزش دیده است که از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کند. منبع داده‌های آن کتاب‌های درسی، وب‌سایت‌ها و مقالات مختلف است که از آنها برای مدل‌سازی زبان خود برای پاسخ به تعامل انسانی استفاده می‌کند.

چت  GPT  روی چه چیزی آموزش دیده است؟

5e24e8b6 c7de 420d bf1f 0d32dac2426d

Chat GPT بر NLP (پردازش زبان طبیعی) متکی است. این یک ابزار عالی برای محققان و توسعه‌دهندگانی است که روی پروژه‌های مختلف NLP کار می‌کنند، و وظایف، دامنه‌ها و برنامه‌های خاص زیادی برای کار در آن وجود دارد.

این به خوبی در مورد داده های جانبدارانه و بی طرفانه، در قالب متن از کتاب ها، مقالات، و وب سایت ها آموزش دیده است Chat GPT می‌تواند خروجی‌های داده و قابلیت اطمینان را بازتولید کند – برای بسیاری از برنامه‌های حساس و سایر سیستم‌های ارزشمند Al بسیار مهم است. با این حال، هنوز هم مستعد خطا، و سوگیری است و به داده های آموزشی آن بستگی دارد.

ChatGPT

علی چودری، دستیار آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در UCL، بنیانگذار انجمن یادگیری تقویتی، رهبر دوره هوش مصنوعی می گوید:

من می بینم که ChatGPT از بسیاری جهات جایگزین گوگل می شود و OpenAI به عنوان یک غول بزرگ فناوری در هد این محصول ظاهر می شود. بررسی تأثیر آن بر آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و نرم‌افزار شخصی‌سازی شده جالب خواهد بود. این جامعه ما را از بسیاری جهات متحول خواهد کرد.»

OpenAI – یک موسسه تحقیقاتی و شرکت فناوری که بر پیشرفت زمینه هوش مصنوعی متمرکز شده است ChatGPT معروف را به عنوان یکی از پروژه های خود ایجاد کرد. این فناوری که بر اساس مدل GPT-3.5 آنها ساخته شده است، با هدف امکان تعامل با یک ماشین با استفاده از زبان طبیعی را فراهم می کند، این فناوری به ربات ها اجازه می دهد تا زبان انسان را درک کنند و به آن پاسخ دهند، و تعاملات طبیعی و شبیه انسان را فراهم می کند.

همانطور که از نامش پیداست، می‌تواند مکالمه داشته باشد، اما می‌تواند دستورالعمل‌ها را نیز دنبال کند، مثلاً به سؤالات پاسخ دهد یا حتی مقاله بنویسد. باز کردن چنین مقالاتی با متنی که ChatGPT در مورد خود نوشته است به یک کلیشه تبدیل شده است.

آیا هوش مصنوعی چت جی پی تی (gpt chat) جایگزین گوگل خواهد شد؟

چند ماه پیش، به گفته یکی از معاونان موتور جستجو DuckDuckGo، از آنجایی که قدرت و نفوذ گوگل در اینترنت به چنین سطح بحرانی رسیده است، مردم تصمیم می گیرند از گوگل استفاده نکنند. اما اکنون گوگل با خطر بزرگ دیگری روبروست به نام چت بات ChatGPT.

روزی که استنفورد گوگل را تأسیس کرد، یاهو و آلتاویستا بر دنیای موتورهای جستجو تسلط داشتند. با این حال، الگوریتم PageRank گوگل که اهمیت هر وب سایت را بر اساس لینک هایی که سایر وب سایت ها به آن ارائه می دهند می سنجد،عملکرد بهتری داشته و در مدت زمان کوتاهی گوی سبقت را در بازار به دست گرفت.

گوگل موتور جستجوی خود را در سال ۱۹۹۸ معرفی کرد و سالها هیچ موتور جستجویی به آن نزدیک نشد.اما اکنون، تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها که برخی از آنها توسط کارمندان سابق گوگل تأسیس شده‌اند، معتقدند که این وضعیت در شرف تغییر است.

این شرکت ها می گویند که یک روش جستجوی بسیار قدیمی، که در آن موتورهای جستجو برای یافتن آنها،کل اینترنت را جست و جو می کردند، به یک روش جستجو با الگوهای زبانی بزرگ تبدیل شده است که پایگاه داده های عظیمی از متن را تجزیه و تحلیل می کند.به جای مشاهده ده ها صفحه از نتایج مرتبط، مستقیماً به سؤالات پاسخ دهید.و این دقیقاً همان فناوری است که ChatGPT برای ایجاد پاسخ های بسیار سریع به درخواست های کاربر استفاده می کند.

به گفته برخی کارشناسان، گوگل در حال حاضر در موقعیت خطرناکی قرار داردو ابزارهای هوش مصنوعی مانند هوش مصنوعی چت جی پی تی ChatGPT می توانند در سال های آینده به تهدیدی بزرگ برای این موتور جستجو تبدیل شوند.

چطور از Chat GPT استفاده کنیم ؟

به عنوان یک مدل زبان، Chat GPT را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. در اینجا چند نمونه برای استفاده از این ربات خوشمند رو آوردم:

پاسخ به سوالات

می توانید در مورد هر موضوعی از Chat GPT سوالاتی بپرسید و سعی می کند اطلاعات مرتبط را در اختیار شما قرار دهد.

تولید محتوا

می‌توانید به Chat GPT یک اعلان بدهید و بعنوان یک معلم از آن برای ساخت و آموزش تولید محتوا متنی استفاده کرده و بر اساس نیاز خود محتوا سازی را شروع میکند. به عنوان مثال، می‌توانید به آن فرمان «داستانی کوتاه درباره یک گربه بنویسید» بدهید و داستان کوتاهی درباره یک گربه ایجاد می‌کند.

ترجمه

Chat GPT را می توان برای ترجمه بین زبان های مختلف استفاده کرد. می توانید متنی به یک زبان به آن بدهید و از آن بخواهید که آن را به زبان دیگری ترجمه کند.

کمک در نوشتن

اگر در حال نوشتن یک سند یا ایمیل هستید و برای یافتن کلمات مناسب به کمک نیاز دارید، می‌توانید از Chat GPT برای پیشنهادات بپرسید.

چت کردن

همانطور که از نامش پیداست، Chat GPT می تواند برای چت نیز استفاده شود. شما می توانید با آن در مورد هر موضوعی گفتگو کنید.

ترفند و تریک ها

مثل یه پروفسور دانا به چت جی پی تی نگاه کنید حتی خیلی از موارد و ترفند اینستاگرام را بخوبی می داند کافیست از او بپرسد.

برای استفاده از Chat GPT، کافی است سؤال خود را در کادر ورودی تایپ کرده یا اینتر را بزنید. ChatGPT پاسخی را بر اساس داده‌های آموزشی و الگوریتم‌های خود برای شما ایجاد می‌کند.