جستجو
گروه آتی

سومین اجلاس بانوان برندآفرین

سومین اجلاس بانوان برندآفرین

زمان همایش

9 مردادماه 1398

13 الی 20

مکان برگزاری

مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما تهران

تهران- بزرگراه چمران- روبروی پمپ بنزین ولنجک- مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما

برگزاری “سومین اجلاس بانوان برندآفرین” مورخ 9 مرداد 1398 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای تهران (با همکاری عصر گفتگوی قلم)

محورهای اجلاس :

  1. نقش زنان در توسعه پایدار
  2. مدیریت راهبردی اشتغال زنان
  3. شناخت راهکارهای موثر اشتغال زنان جهت تحقق اقتصاد مقاومتی
  4. آموزش رفتارهای مطلوب جهت ارتقاء سطح رضایتمندی مشتری
  5. کارآفرینی و عملکرد بانوان در جهت آموزشی و ترویج کارآفرینی

در سومین اجلاس سراسری بانوان برند آفرین مطرح شد:

باید فعالیت های تولیدی زنان در خانه مورد محاسبه قرار بگیرد

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری «عصر گفتگوی قلم» ، سومین  اجلاس سراسری« بانوان برند آفرین» با حضور«طیبه سیاوشی » نماینده تهران درمجلس شورای اسلامی، « ایمان مصدری» مدیر کل متخصصین و دبیر علمی همایش ،«ثریا شارقی »مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران،« سلطانی» مشاور سازمان فنی حرفه ای  ،« برجعلی » رئیس مرکز بازرگانی ایران و روسیه ،،«فهیمه فیروزفر» مشاور امور زنان و  خانواده جمعیت هلال احمر، «رستمی» مدیر کل تعاونی توزیعی وزارت کار،« حاجی زاده » مدیر نظارت سازمان صنایع کوچک ، «کامران صحت » مدرس ومشاور برندهای معتبر چهارشنبه 9 مرداد در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس «صحت » در خصوص ویژگی های بانوان برن آفرین گفت :هدف گذاری در شروع کار بسیار مهم بوده و یکی از مبحث های مهم در برندسازی است .

«صحت» با اشاره به نکاتی درباره شرایط جذب مشتری عنوان کرد:اسم برند خود را به دفعات در مقابل مشتری بگویید تا درذهن آنها باقی بماند؛ حتی بو قهوه ،لیمو، نارگیل در محل ثبت قرار داد، تاثیر نور ،رنگ ،صدا ،شعار، در محل ثبت قرار داد بسیارحائز اهمیت است.

وی افزود:شعار تبلیغاتی باید ساده، خلاصه، قابل حفظ کردن و ترجیحا ریتم داشته باشد، در شعار از خودتان تعریف نکنید همچنین اسم مجموعه در شعار نباشد.

این کارشناس تصریح کرد: شما باید از مشتریان، بانک اطلاعاتی جامع داشته باشید، هدف گذاری حرفه ای داشته باشید، متاسفانه از دنیای مجازی فقط اینستاگرام و تلگرام می دانیم که خوشبختانه تلگرام فیلتر شد و ما فهمیدیم که حضور در دنیای مجازی از وب سایت شروع می شود. هیچ مجموعه در دنیا بدون وب سایت موفق نبوده است، پس شما به جای مشتری فکر کنید،حتی نام و شماره تلفن خود را در ۱۱۸ ثبت کنید.

«صحت» درباره داشتن تولید محتوا بیان کرد: سایت فعال با تولید محتوا داشته باشید ،محتوای های خودرا نشر بدهید، حتی هشتک گذاری ، لایو اینستاگرام، کپشن گذاشتن بسیار مهم است .

وی درباره آئین نامه انضباطی تصریح کرد:آداب معاشرت با مشتری بسیار مهم بوده، نوع پوشش با بازار هدف رابطه مستقیم دارد، باید در فعالیت کاری خود، آیین نامه انضباطی برای پوشش داشته باشید.حتی استاندارد سازی فرآیند کار خود را در نظر بگیرید و بابت هر سوال مشتری یک جواب استاندارد ارائه بدهید تا اگر مدیر هم نباشد کارمندان کار خود را به خوبی انجام دهند.

در پایان کامران صحت تمرینی برای شخصیت با حضور شرکت کنندگان انجام داد.

در ادامه این همایش،«سیاوشی » نماینده تهران درمجلس شورای اسلامی  پیرامون حضور زنان در حوزه اشتغال گفت: توسعه در حوزه سیاسی و اقتصادی با حضور زنان در کشور محقق خواهد شد. نقش زنان ما به عنوان اینکه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند،حائز اهمیت است. آنها توانستند در حوزه های مختلف اقتصادی نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نقش هایی که توانستند ایفا کنند،افزایش تولیدات ملی است.براساس آمار زنان ۴۹.۳ درصد جمعیت کشور را در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تشکیل دادند، در حالی که طبق آمار گیری متاسفانه ۱۳ درصد آنها به لحاظ اقتصادی  وشاخص های مرکز آمار ایران فعال اقتصادی محسوب می‌شود که با متوسط نرخ فعالیت اقتصادی زنان در جهان که ۳۰ درصد است یک فاصله معناداری را شاهد هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در کشور ما این طور برداشت می شود که زنان در فرایند تولید و خدمات نقش چندانی ندارند،که  دلایل کاهش نرخ اشتغال زنان در کشور ما در مقایسه با مردان دسترسی نابرابر آنها به فرصت های شغلی،کم تنوع بودن و محدودیت در شغل ها را می توان عنوان کرد.

وی افزود:طبق آمارهای ارائه شده مرکز ایران در سال ۱۳۹۰، تنها یک درصد  از زنان به عنوان کارفرما یا صاحبان کسب و کار مشغول به کار هستند و این نشان دهنده حضور کمرنگ زنان در امور مدیریتی است.در کشور ما  فعالیت زنان در صنعت یک فعالیت مردانه به شمار می آید، که این موضوع هم نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

« سیاوشی » عنوان کرد: حتی بخش عمده‌ای از زنان ما در خانه به کارهایی مثل خیاطی و خانه داری مشغول هستند و همه این مشاغل در حوزه آمار محاسبه نمی شود وتلاش ما بر این است که تمامی فعالیت های تولیدی زنان در خانه مورد محاسبه قرار بگیرد. نماینده مردم تهران ادامه داد: در این چهار دهه شاهد افزایش ورود زنان درحوزه آموزش عالی هستیم و تلاش آنها برای کسب تحصیلات دانشگاهی بسیار مهم است ،از آنجایی که بخش دولتی توانایی جذب بیشتر را ندارد بنابراین ضروری است دولت شرایط مناسبی را برای خود اشتغالی زنان فراهم کند.

« رستمی » مدیر کل تعاونی توزیعی وزارت کار، دیگر سخنران این همایش، درباره ویژگیهای بانوی ایرانی گفت: زنان ایرانی می توانند در بازار های اجتماعی، اقتصادی ،فرهنگی و سیاسی حضور پیدا کنند و حضور آنها بسیار تاثیر گذار خواهد بود؛ زنان در مشاغل کارمندی، خدماتی، خانگی فعالیت می کنند که وضعیت اشتغال در حوزه مصرفی،صنعتی همچنین گلیم بافی ،فرش بافی، حصیر بافی است.

مدیر کل تعاونی توزیعی وزارت کار  پیرامون ایجاد برند و یکپارچه سازی تولیدات صنعتی و سنتی بیان کرد: از نکات مهم برای یکپارچه سازی ایجاد تعاونی یا هماهنگی در افراد ،استفاده از صندوق‌های حمایتی، تجمیع تولید برای فروش، ایجاد برند واحد برای محصولات هم نوع و استفاده از دانش صاحبان برند برای رقابت با برند های ملی و جهانی است .

فهیمه فیروزفر ، مشاور امور زنان و  خانواده جمعیت هلال احمر، پیرامون بهره گیری از هنرهای خانم های سرپرست خانواده گفت:برای شروع کار خود برنامه ریزی داشته باشید، در حوزه مسئولیت اجتماعی بسیار کار کنید و خانم هایی که سرپرست خانواده هستند را در حوزه کاری خود به کار بگیرید.

وی ادامه داد:  در خراسان جنوبی سال ۹۳ فعالیت خود را شروع کردیم، پارچه این شهر بسیار شناخته شده است؛ تلاش کردیم آن را ثبت جهانی کنیم.در این حوزه خانم های بسیاری فعالیت می کنند که موفقیت زیادی کسب کردند.

« فیروزفر » عنوان کرد: متاسفانه ما ایرانیان فکر می‌کنیم که همه به دنبال جنس چینی هستند در صورتی که اینگونه نیست؛ در کشور سوئیس نمایشگاهی برپا شده بود و بیشتر افراد به دنبال جنس ایرانی بودند،اما کارآفرینان ایرانی در این نمایشگاه حضور نداشتند.

مشاور امور زنان و  خانواده جمعیت هلال احمر توضیح داد :سلیقه ایرانی بسیار خوب است و باید با همکاری یکدیگر بتوانیم در این مسیر اتفاق خوبی را رقم بزنیم. اگر محصول ما استاندارد باشد به راحتی  بازار خود را پیدا می کند.

در بخش پایانی مراسم پنل پرسش و پاسخ با موضوعیت توسعه کسب و کار و صادرات با حضور « ایمان مصدری» مدیر کل گروه متخصصین ایران و دبیرعلمی همایش، « شارقی » مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران ، «سلطانی» مشاور سازمان فنی حرفه ای،« حاجی زاده » مدیر نظارت سازمان صنایع و «برجعلی » رئیس مرکز بازرگانی ایران و روسیه  برگزار شد.

«شارقی » مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران درباره حضور خانم ها در حوزه اقتصادی گفت: این روزها که خانم ها کار اقتصادی انجام می دهند به نظرم اتفاق خوبی را شاهد هستیم ،ما خانم ها به نکاتی در شرایط اقتصادی توجه می کنیم که آقایان دقت نمی کنند؛اگر دولت تسهیلات،آموزش،توانمندسازی در حوزه اقتصادی را ارائه بدهد می توانیم در کار اقتصادی قدم های خوبی  برداریم.

وی افزود: در بحث کار آفرینی چندین نگرش وجود دارد،.باید درکارآفرینی به دنبال تولید، قدرت، ثروت وفرصت باشیم .درکارآفرینی افق بالا را ببینید که همه به دنبال آن هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران عنوان کرد: نتوانستیم به خوبی جایگاه اقتصادی خود را در جامعه پیدا کنیم که دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد اما یکی از دلایلی که می توانیم به آن توجه کنیم ،حضور نداشتن بانوان در حوزه کسب وکار است ،البته این فرصت را به ما ندادند و خودمان هم ایجاد نکردیم، اگر خودمان فرصت را ایجاد کنیم ،می توانیم در حوزه اقتصادی تغییراتی را شاهد باشیم.

«سلطانی» مشاور سازمان فنی حرفه ای پیرامون رسالت این سازمان گفت: رسالت  مهم سازمان فنی حرفه ای ایجاد بستر مناسب برای اشتغال جامعه است، که البته برای بانوان قطعاً قدم های موثری برداشته است،در واقع می‌توانیم بگوییم سازمان فنی حرفه ای رسالت آموزشی در جهت توانمند سازی منابع انسانی دارد.

وی افزود: این سازمان در کلیه استانها فعالیت دارد ،در استان تهران، ۲۶ مرکز آموزشی داریم که6مرکز آن ها به دست  بانوان مدیریت می شود که از مراکز فعال ما به شمار می آیند؛سازمان فنی حرفه ای در حوزه هنر ،فرهنگ، خدمات ،صنعت و کشاورزی فعالیت می کند.

وی ادامه داد:هر فردی که می‌خواهد کسب و کاری  ایجاد کند اول باید مهارت آن را بیاموزد که عزیزان باید مراحل آموزشی را در مراکز دولتی یا خصوصی ما سپری کنند.

« حاجی زاده » مدیر نظارت سازمان صنایع  پیرامون فعالیت کم زنان در حوزه صنعت گفت:درحوزه صنعت و صنایع کوچک ،فعالیت های کوچک منجر به موفقیت خواهد شد ،در این حوزه خانم ها کمتر فعالیت می کنند اما شما عزیزان به راحتی می توانید در این حوزه فعالیت داشته باشید چراکه با سختی هایی که پشت سر گذاشتید اگر وارد حوزه صنعت شوید مسیر برای شما تسهیل خواهد شد.

 

وی ادامه داد: حوزه کسب وکار را به دو بخش تقسیم می کنم یک بخش آن کسب و کارها وراثتی است که از افراد خانواده به شما ارث می رسد و بخش دوم کسب و کاری است که خودتان آن را ایجاد می کنید و می‌توانید آن را به راحتی مدیریت کنید؛ اما لازمه این فضا بحث برندسازی است که در سازمان صنایع کوچک یک بخش به عنوان صنایع کوچک داریم که مورد حمایت ما است.

مدیر نظارت سازمان صنایع  بیان کرد:برند سازی یک مسئله مهم است، شاید قبل از ایجاد هر صنعت وشروع  تولید باید به برند سازی توجه کنیم و بعد وارد فضای تولید شویم تا بتوانیم شاهد موفقیت های بیشتر باشیم.

« برجعلی» رئیس مرکز بازرگانی ایران و روسیه  در خصوص بازاریابی در کشور روسیه گفت: روسیه بزرگترین کشور جهان است،  17 میلیون متر مکعب یعنی حدود ۱۲ درصد مساحت جهان را دارد .

وی افزود: روسیه ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد که این جمعیت  شامل۱۶۰ قومیت و قبیله می شوند که همین تفاوت را در حوزه‌های مختلف این کشور شاهد هستیم.

رئیس مرکز بازرگانی ایران و روسیه  عنوان کرد:این کشورهشتمین اقتصاد برتر دنیا است. مسکو  بزرگترین پایتخت شهر اروپا محسوب می شود که ۱۲ میلیون جمعیت در آن  زندگی می کنند و بازار فوق العاده ای را شاهد هستیم.

برجعلی اظهار کرد: کشور ایران تعامل خوبی با روسیه دارد و  نزدیکی ایران و روسیه اهمیت بالایی برای ما محسوب می شود.اولین کشوری است که ۱۰ کالای گران قیمت مثل  نفت ،گاز ، زغال سنگ ،جنگل، چوب ، طلا،نقره،مس ، اورانیوم، فسفات دارد واین کشور برای تجارت فوق العاده است.

رئیس مرکز بازرگانی ایران و روسیه در پایان درباره سرمایه گذاری در روسیه خاطرنشان کرد: اگردرباره پنج ویژگی اول بانوان روسیه جستجو کنید، اولین گزینه توجه بانوان روسیه به زیبایی است. دومین ویژگی توجه ویژه بانوان به غذاست ،بانوان ایرانی می تواند در این حوزه ها فعالیت خوبی داشته باشند.

سخنرانان همایش

1
  جناب آقای دکتر کامران صحت / مدرس و مشاور کسب و کار   

سوابق آموزشی و مشاوره ای دکتر کامران صحت

  • مدرس و مشاور برترین برندهای داخلی و بین المللی
  • دانشگاه تهران – امیر کبیر – شریف – آزاد اسلامی و ...
  • خودروسازی مرسدس بنز – کیاموتورز – ایران خودرو – سایپا و ...
  • پوشاک هاکوپیان – نوین چرم – تولیکا – مارال چرم – فابریانی – کرال و ....
  • لوازم خانگی ال جی – گلدیران – سونی – آزمایش – پارس الکتریک – تکنو – ایساتیس – سیهاوی و ...
  • بانک ملی – ملت – تجارت – صادرات – پاسارگاد – مسکن – سامان و ...
  • بیمه البرز – پارسیان – نوین – سامان – ما -
  • نفت و گاز پارس – مناطق نفت خیز جنوب – مدیریت اکتشاف نفت و ...
  • توزیع و پخش البرز – هجرت - سایه سمن – ام زد پی – قاسم ایران – مهر پخش – هگزان و ...
  • سالن زیبایی گل – چهره پردازان – همای زیبایی و...
  • کلوپ ورزشی ناوا – سوده – صدف کرمان خودرو - تاج بانو و ...
  • مپنا – گروه ملی فولاد – ذوب آهن اصفهان – قرارگاه سازندگی خانم الانبیا و ...
  • مجلس شورای اسلامی – سازمان انرژی اتمی – سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و ...
  • نشریات دنیای اقتصاد – خراسان – آسیا – پنجره خلاقیت و ...
  • تبلیغاتی ایران نوین – پیک برتر – روزگار طرفه
  • و صدها مجموعه دیگر

ارسال نظر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

فقط افرادی که در این همایش شرکت کرده و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این همایش دیدگاه(نظر) ارسال کنند.