جستجو
گروه آتی

اولین دوره آموزشی ققنوس

دوره آموزشی ققنوس

نخستین دوره آموزشی« ققنوس طلایی» با حضور مدرس مطرح ایرانی در مجتمع فنی تهران برگزار شد

طراحان لباس ایرانی چه آموزش هایی دیدند؟

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری « عصر گفتگوی قلم»،Top of FormBottom of Formنخستین دوره آموزشی« ققنوس طلایی» با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با حضور اساتید برجسته ای همچون « فرشته گنجینه » در روز های 27و 28 دی ماه 1397 در سالن اجتماعات مجتمع فنی تهران برگزار شد.

طبق جلسات کارگروه تخصصی، این دوره بر روی آموزش تخصصی فنون طراحی و تولید پوشاک، با محورهایی نظیر « روش های نوین بالا بردن سرعت طراحی و دوخت ، تکنیک های جدید طراحی» برگزار شد.

«مریم بخشی» ناظر کارگروه ساماندهی مدو لباس در خصوص چگونگی برگزاری ورکشاپ ها و انتخاب اساتید گفت: دبیر اجرایی برنامه ، طرح پیشنهادی خود را به کارگروه ساماندهی مد و لباس ارائه می دهد و طبق سر فصل و رزومه ی اساتید ، بعد از بررسی ، ارزیابی ،تایید و طی کردن مراحل اداری ،مجوز صادر میشود .

« بخشی» با اشاره به همراهی و حمایت های« حمیدقبادی» دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص بر پایی ورک شاپ ها ،همایش ها ،جشنواره ها گفت: قطعا اگر حمایت و همکاری دبیر محترم کارگروه نباشد این کارگاهها نمیتوانند با این کیفیت برگزار شوند .

ناظردبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در خصوص برگزاری ورکشاپ ها توضیح داد: در چند ماه اخیر شاهد برگزاری ورکشاپ تخصصی در حوزه تکنیک و دوخت لباس های شب و عروس، طراحی ،بازاریابی مد و کسب و کار و ….با نظارت کارگروه ساماندهی مد و لباس بودیم.

وی پیرامون هدف کارگروه ساماندهی مد و لباس از برگزاری ورکشاپ ها بیان کرد: هدف کارگروه ساماندهی مد و لباس، توجه به فرهنگ غنی و تاریخ پوشاک است چراکه  حوزه مد و لباس یکی از مهمترین عوامل انتقال فرهنگ کشور به شمار می آید؛حوزه مد و لباس ،هویت و الگو صحیح انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی در سطح بین المللی است. به همین خاطر اگر بتوانیم سرفصل ها و چارت های آموزشی و نیاز های ضروری جامعه را در این ورکشاپ ها ارائه کنیم قطعا شاهد بازخورد های خوبی خواهیم بود .

امیدوارم توجه ما بیشتر در حوزه لباس اجتماع باشد ،چراکه بخش اعظم پوشش بانوان ما پوشاک اجتماع است ونیاز است در این حوزه دقت بیشتری صورت بگیرد. وبتوانیم از ظرفیت ها و هنر های اصیل ایرانی و المانهای سنتی و قومیتی استانها و فرهنگ های مختلف کشور در مباحث آموزشی و جشنواره ها استفاده کنیم .

«بخشی» پیرامون نقطه ی قوت و مثبت این ورک شاپ عنوان کرد : به نظر من حمایت و استفاده از مدرس ایرانی از نقاط قوت این ورکشاپ به شمار می آید.

« لیلا چنارانی» مسئول اعزام دانشجو  در بخشی از دوره آموزشی درباره مجتمع فنی تهران گفت:  مجتمع فنی تهران از سال ۱۳۵۸ به همت و تلاش دکترسعید سعادت و مهندس سعید خرازی زاده با آموزش دوره های الکترونیک، الکتروتکنیک، الکترومکانیک، تعمیر رادیو و تلویزیون سیاه و سفید و رنگی، ویدیو و برق صنعتی شکل گرفت.

وی ادامه داد: به تازگی چهلمین سالگرد افتتاح این مجموعه برگزار شده است.هدف و چشم انداز مجتمع فنی تهران این است که دوره های مهارتی و کاربردی برای علاقمندان داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: این موسسه ضمن ارتقاء کمی و کیفی دوره های آموزشی متداول در آن زمان، مطالعه و امکان سنجی با هدف پيشرو بودن در آموزش، دوره های جدید بر مبنای نیاز صنعت کشور را پیگیری می کند.همچنین مجتمع فنی تهران به عنوان موسسه ای کاملا متمایز، انحصاری و پیشگام، همواره در تکاپوی ایجاد و حفظ مزیت رقابتی پایدار بوده است.

چنارانی  تصریح کرد: چنارانی  تصریح کرد : مجتمع فنی تهران در طول فعالیت آموزشی با دیدگاه یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر و به منظور تامین نیازهای به روز جامعه حرکت می کند. در این سال ها مجتمع فنی تهران از سازمان های مختلف از جمله سازمان فنی و حرفه ای ،میراث فرهنگی ،وزارت علوم ،کارگروه مد و لباس و‌.. مجوز همکاری و فعالیت دارد .البته در این مجموعه شاهد اعزام دانشجو به خارج کشور هستیم .

وی در خصوص فعالیت مجتمع فنی تهران در حوزه مد و لباس بیان کرد :دپارتمان مد و لباس یکی از موفق ترین گروه هایی است که در مجتمع فنی تهران فعالیت می کند. چراکه در این سال ها آموزش های تخصصی در حوزه مد و پوشاک داشته ایم و از نیروهای بین المللی و اساتید برتر بهره می بریم.

« گنجینه»  مدرس و طراح لباس این دوره آموزشی  نیز در خصوص ورکشاپ گفت:این ورکشاپ به خوبی برگزار شد ،مباحث تکنیکی  که ارائه شد از کارهای خودم بود و کپی برداری از دیگران نبود .

گنجینه  بیان کرد: هر کاری علم، تحصیلات خود را می خواهد اما حرف اول را تجربه می زند شما در هر رشته ای چند سال هم تحصیل داشته باشید اما تجربه بسیار اهمیت دارد،اما متاسفانه به این موضوع توجه نمی شود.البته اگر از کسانی که صادقانه کار می کنند حمایت شود، شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است: شرکت کنندگان در پایان دوره آموزشی، مدرک معتبر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گواهی بین المللی  وهمچنین مدرک معتبر مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‏ای  ایران را دریافت کردند.

سخنرانان همایش

1
  سرکارخانم فرشته گنجینه / مدرس طراحی و دوخت   
2
  سرکار خانم مریم بخشی / ناظر کارگروه ساماندهی مدو لباس   

ارسال نظر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

فقط افرادی که در این همایش شرکت کرده و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این همایش دیدگاه(نظر) ارسال کنند.